Schoonheidssalon

De geschiedenis van cosmetica

wimpers zijn een kleine strook haar die de oogbol bedekt. Er zijn veel culturen en geïdealiseerde vormen van schoonheid. De lengte en dikte van een wimper bepaalt de intensiteit van het aura. Langere en dikkere wimpers worden geassocieerd met jeugdigheid en geluk. begrijpelijk, het is belangrijk om er goed en jeugdig uit te zien waar je ook gaat.

hebben beschavingen deze behoefte onderkend. De oplossing: valse wimpers. Rome was niet zo esthetisch, maar het had wel de glanzende wimpers om het te ondersteunen. De wimpers van de oude Egyptenaren werden gemaakt van in water gekookt dierlijk vet, waardoor mascara en wimperkrullers overbodig werden.olia was de naam die werd gegeven aan de versiering van de oogleden met rijgjes en andere blokjes gemaakt van vulkanisch glas. Egyptische vrouwen droegen ook uitgebreide pruiken, meestal gemaakt vanumeriek, dat is afgeleid van het magnesiumsilicaat silicaat. Pruiken van vulkanisch glas werden in de loop der tijden vervangen door kunstvezel haarstukjes.

De oude Grieken, Romeinen en Feniciërs volgden dit voorbeeld en gebruikten zowel natuurlijke als vervaardigde cosmetica voor hun make-up. Zij gebruikten ook plantaardige, minerale en dierlijke bronnen voor hun oogbedekking. In Griekenland gebruikten de oude make-upkwasten henna voor blush, en loodwit voor oogschaduw.

De Arabische veroveraars gebruikten kohl ook als oogschaduw, en beschouwden het als geneeskrachtig. Ze gebruikten ook kwik en rood ijzer voor hun oog verduisterende brouwsels. De Hongaren, apathiseerden de witte blik aan hun bleke ogen. In de 16e eeuw begonnen Europese fabrikanten oogstoffen op basis van dierlijke manen te produceren. Zij waren de eersten die synthetische chemicaliën gebruikten voor oogkleuring en die zeer fijne zee mineralen gebruikten in hun oogschaduw.

Gedurende de volgende tweehonderd jaar verbeterden de Europese fabrikanten gestaag de kwaliteit van oogschaduw, eyeliners en eyeliners. Ze begonnen ook kleurstoffen op vocht- en waterbasis en mascara toe te voegen.

De moderne cosmeticabranche is pas 10 jaar geleden opgestart. Winkels hadden slechts één selectie cosmetica, meestal van hoge prijs. Door de invoering van bewegingscosmetica en droge cosmetica en het gebruik van kleurstoffen en shampoos veranderde de wijze waarop cosmetica werd toegepast echter ingrijpend.

Schoonheidsproducten zijn enorm gecommercialiseerd, met enorme reclamecampagnes en bemoeienis van de media. Helaas zijn de meesten van ons waarschijnlijk zo gewend te kiezen uit zwart, wit, patina, groen, geel of oranje, dat we weinig echte kennis hebben van deze categorieën, laat staan hoe en waarom ze worden toegepast.

Om veilige, weloverwogen beslissingen te kunnen nemen over de cosmetica die u gebruikt, is het belangrijk dat u volledig weet wat cosmetische producten zijn. Voordat u oogschaduw, lippenstift of haarverf koopt, moet u de feiten kennen. Cosmetica zijn, net als voedsel, een persoonlijke keuze, en net als voedsel, een product van het lichaam, en van uw lichaam. Dit is waarschijnlijk een van de redenen waarom zoveel vrouwen op het net gaan winkelen. Maar het gemak en de voordelen van het internet zullen, net als goed eten, niet gemakkelijk worden geabsorbeerd als je niet weet hoe je het moet gebruiken.

Als het op cosmetica aankomt, denk er dan aan dat glans schoonheid betekent en dat maar al te vaak het ‘geweldig uitziende’ meisje niet uit de verf komt. Met de juiste producten kunt u echter in stijl voor de dag komen.

Lees meer:
Wimperextensions Breda
Beauty blender

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *